Konsulting

Usługa 01 Fundusze Europejskie

Pozyskiwanie dotacji na:
  • modernizację zakładu produkcyjnego celem wprowadzenia nowego produktu lub usługi
  • budowę nowego zakładu produkcyjnego lub usługowego
  • zakup lub modernizację maszyn i urządzeń w celu wprowadzenia innowacyjnego produktu lub usługi
  • inwestycje w obszarze ochrony środowiska
  • badania i rozwój, włącznie z budową prototypów
  • szkolenia
  • inwestycje informatyczne
  • inwestycje jednostek samorządu terytorialnego

Usługa 02 Fundusze Europejskie

Rozliczenie  dotacji:
  • doradztwo w zakresie prowadzenia ewidencji księgowej zgodnie z przepisami unijnymi i lokalnymi
  • doradztwo w zakresie kontroli oraz dekretacji dokumentów księgowych
  • sporządzanie raportów finansowych
  • sporządzanie sprawozdań kwartalnych oraz sprawozdania końcowego
  • doradztwo w zakresie promocji i wizualizacji projektu
  • przedkładanie dokumentacji do właściwej Instytucji
  • Przyjmuje odpowiedzialność za cały proces począwszy od pozyskiwania dotacji aż do ostatecznego rozliczenia się z płatności a następnie z zobowiązań wobec Unii Europejskiej.  To trwanie z Klientem aż do ostatecznego zakończenia spraw unijnych jest bardzo ważne dla naszych Klientów a nam daje pewność bezpiecznego prowadzenia procesu pozyskiwania dotacji.

Usługa 03 Strategie

  • Opracowania dotyczące analizy przedsięwzięcia inwestycyjnego:
  • analiza przedsięwzięcia inwestycyjnego pod względem możliwości pozyskiwania dotacji ze środków publicznych lub preferencyjnych
  • weryfikacja nakładów inwestycyjnych i kosztowych pod względem możliwości zakwalifikowania ich jako inwestycje w rozumieniu przepisów o pomocy publicznej oraz pod względem możliwości spełnienia wymogów formalnych uprawniających do złożenia dokumentacji unijnej  w ramach Programów europejskich, wspólnotowych i krajowych
  • ewaluacja wskazanych rozwiązań pod kątem ich szans na skuteczne aplikowanie oraz prezentacja dokonanej analizy źródeł finansowania przedsięwzięć

Usługa 04 CSR

  • Podstawowym i pierwszym elementem wdrażania strategii CSR jest określenie kontekstu biznesowego CSR dla danego przedsiębiorstwa. Właściciele i zarządzający powinni ustalić, czym jest dla nich CSR, jakiego typu praktyki uznają za odpowiedzialne z punktu widzenia interesariuszy: w tym po pierwsze właściciela, pracowników, klientów, dostawców i podwykonawców oraz kolejno społeczności lokalnej, administracji oraz szeroko rozumianego środowiska.
  • Przykładowe 7 obszarów refleksji (wg normy ISO 26000):
    Ład Organizacyjny (Organisational Governancne), Prawa Człowieka (Human Rights), Praktyki/Aspekty Pracownicze (Labour Practices), Środowisko (Environment), Etyka Biznesu (Fair Operating Practices), Kwestie związane z Klientami/Konsumentami (Consumer Issues),  Rozwój Społeczny (Social Development).

Usługa 05 ESG

  • ESG to skrót od trzech obszarów:
    • E (Environmental) – środowiskowe (np. emisja CO₂, zużycie energii, gospodarka odpadami),
    • S (Social) – społeczne (np. prawa pracowników, różnorodność, relacje z otoczeniem),
    • G (Governance) – ład korporacyjny (np. struktury zarządcze, przejrzystość, etyka biznesu).

    Usługa obejmuje to m.in.:

    1. Weryfikacja raportów ESG
    • Przegląd lub audyt ujawnionych danych ESG – podobnie jak w przypadku sprawozdań finansowych.
    • Celem jest potwierdzenie rzetelności informacji publikowanych przez spółki w raportach niefinansowych.
    1. Zgodność z regulacjami
    • W UE obowiązuje m.in. Dyrektywa CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive), która rozszerza obowiązek raportowania niefinansowego.
    • Biegli rewidenci będą odgrywać rolę w zapewnieniu zgodności z ESRS (European Sustainability Reporting Standards).
    1. Ocena ryzyk ESG
    • Ryzyka klimatyczne i społeczne, które mogą wpływać na sytuację finansową jednostki (np. utrata kontraktów z powodu niespełniania norm środowiskowych).

Usługa 06 Audyt

Usługa audytu wewnętrznego obejmuje m.in.:

  • ocenę zgodności działań z przepisami prawa, regulaminami i procedurami wewnętrznymi,
  • identyfikację obszarów ryzyka oraz słabych punktów w funkcjonowaniu organizacji,
  • formułowanie zaleceń mających na celu poprawę efektywności i bezpieczeństwa działania,
  • wspieranie zarządu w osiąganiu celów strategicznych poprzez dostarczanie informacji o stanie organizacji.