Usługa 01 Fundusze Europejskie
Pozyskiwanie dotacji na:
- modernizację zakładu produkcyjnego celem wprowadzenia nowego produktu lub usługi
-
budowę nowego zakładu produkcyjnego lub usługowego
-
zakup lub modernizację maszyn i urządzeń w celu wprowadzenia innowacyjnego produktu lub usługi
-
inwestycje w obszarze ochrony środowiska
-
badania i rozwój, włącznie z budową prototypów
-
szkolenia
-
inwestycje informatyczne
-
inwestycje jednostek samorządu terytorialnego
Usługa 02 Fundusze Europejskie
Rozliczenie dotacji:
-
doradztwo w zakresie prowadzenia ewidencji księgowej zgodnie z przepisami unijnymi i lokalnymi
-
doradztwo w zakresie kontroli oraz dekretacji dokumentów księgowych
-
sporządzanie raportów finansowych
-
sporządzanie sprawozdań kwartalnych oraz sprawozdania końcowego
-
doradztwo w zakresie promocji i wizualizacji projektu
-
przedkładanie dokumentacji do właściwej Instytucji
- Przyjmuje odpowiedzialność za cały proces począwszy od pozyskiwania dotacji aż do ostatecznego rozliczenia się z płatności a następnie z zobowiązań wobec Unii Europejskiej. To trwanie z Klientem aż do ostatecznego zakończenia spraw unijnych jest bardzo ważne dla naszych Klientów a nam daje pewność bezpiecznego prowadzenia procesu pozyskiwania dotacji.
Usługa 03 Strategie
- Opracowania dotyczące analizy przedsięwzięcia inwestycyjnego:
- analiza przedsięwzięcia inwestycyjnego pod względem możliwości pozyskiwania dotacji ze środków publicznych lub preferencyjnych
-
weryfikacja nakładów inwestycyjnych i kosztowych pod względem możliwości zakwalifikowania ich jako inwestycje w rozumieniu przepisów o pomocy publicznej oraz pod względem możliwości spełnienia wymogów formalnych uprawniających do złożenia dokumentacji unijnej w ramach Programów europejskich, wspólnotowych i krajowych
-
ewaluacja wskazanych rozwiązań pod kątem ich szans na skuteczne aplikowanie oraz prezentacja dokonanej analizy źródeł finansowania przedsięwzięć
Usługa 04 CSR
- Podstawowym i pierwszym elementem wdrażania strategii CSR jest określenie kontekstu biznesowego CSR dla danego przedsiębiorstwa. Właściciele i zarządzający powinni ustalić, czym jest dla nich CSR, jakiego typu praktyki uznają za odpowiedzialne z punktu widzenia interesariuszy: w tym po pierwsze właściciela, pracowników, klientów, dostawców i podwykonawców oraz kolejno społeczności lokalnej, administracji oraz szeroko rozumianego środowiska.
- Przykładowe 7 obszarów refleksji (wg normy ISO 26000):
Ład Organizacyjny (Organisational Governancne), Prawa Człowieka (Human Rights), Praktyki/Aspekty Pracownicze (Labour Practices), Środowisko (Environment), Etyka Biznesu (Fair Operating Practices), Kwestie związane z Klientami/Konsumentami (Consumer Issues), Rozwój Społeczny (Social Development).
Usługa 05 ESG
- ESG to skrót od trzech obszarów:
- E (Environmental) – środowiskowe (np. emisja CO₂, zużycie energii, gospodarka odpadami),
- S (Social) – społeczne (np. prawa pracowników, różnorodność, relacje z otoczeniem),
- G (Governance) – ład korporacyjny (np. struktury zarządcze, przejrzystość, etyka biznesu).
Usługa obejmuje to m.in.:
- Weryfikacja raportów ESG
- Przegląd lub audyt ujawnionych danych ESG – podobnie jak w przypadku sprawozdań finansowych.
- Celem jest potwierdzenie rzetelności informacji publikowanych przez spółki w raportach niefinansowych.
- Zgodność z regulacjami
- W UE obowiązuje m.in. Dyrektywa CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive), która rozszerza obowiązek raportowania niefinansowego.
- Biegli rewidenci będą odgrywać rolę w zapewnieniu zgodności z ESRS (European Sustainability Reporting Standards).
- Ocena ryzyk ESG
- Ryzyka klimatyczne i społeczne, które mogą wpływać na sytuację finansową jednostki (np. utrata kontraktów z powodu niespełniania norm środowiskowych).
Usługa 06 Audyt
Usługa audytu wewnętrznego obejmuje m.in.:
- ocenę zgodności działań z przepisami prawa, regulaminami i procedurami wewnętrznymi,
- identyfikację obszarów ryzyka oraz słabych punktów w funkcjonowaniu organizacji,
- formułowanie zaleceń mających na celu poprawę efektywności i bezpieczeństwa działania,
- wspieranie zarządu w osiąganiu celów strategicznych poprzez dostarczanie informacji o stanie organizacji.